Satış Sözleşmesi
MADDE 1 - SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
SATICI: Meriç Arifoğlu (morwind.com.tr)
Adresi:
- Hamitler mah. Hakimiyet cad. No: 46 Osmangazi Bursa
ALICI: Müşteri
MADDE 2 - SÖZLEŞMENİN KONUSU:
İş bu sözleşmenin konusu, Alıcının Satıcıya ait
www.morwind.com.tr web sitesinden elektronik ortamda sipariş verdiği,
sözleşmede bahsi geçen nitelikleri haiz ve yine sözleşmede satış fiyatı
belirtilen mal/hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 4077 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas
ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanmasıdır. Alıcı, satışa konu mal/hizmetlerin temel
nitelikleri, satış fiyatı, ödeme şekli, teslimat koşulları vs. satışa konu
mal/hizmet ile ilgili tüm ön bilgiler ve “cayma” hakkı konusunda bilgi sahibi
olduğunu, bu ön bilgileri elektronik ortamda teyit ettiğini ve sonrasında
mal/hizmeti sipariş verdiğini is bu sözleşme hükümlerince kabul ve beyan eder.
www.morwind.com.tr sitesinde ödeme sayfasında yer alan ön bilgilendirme ve
fatura iş bu sözleşmenin ayrılmaz parçalarıdır.
MADDE 3 - SÖZLEŞME TARİHİ:
Satıcı tarafından daha önce imzalanmış bulunan iş
bu iki nüsha sözleşme alıcı tarafından .... tarihinde imzalanarak kabul edilmiş
ve bir nüshası alıcının mail adresine mail gönderilecektir.
MADDE 4 - MAL/HİZMETİN TESLİMİ, SÖZLEŞMENİN İFA
YERİ VE TESLİM ŞEKLİ:
Mal/hizmet, alıcının teslimini talep etmiş olduğu
.... adresinde ....’a teslim edilecektir.
MADDE 5 - TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI:
Teslimat masrafları alıcıya aittir. Satıcı, web
sitesinde, ilan ettiği rakamın üzerinde alışveriş yapanların teslimat ücretinin
kendisince karşılanacağını yada kampanya dahilinde ücretsiz teslimat yapacağını
beyan etmişse, teslimat masrafı satıcıya aittir. Teslimat; stokun müsait olması
ve mal bedelinin satıcının hesabına geçmesinden sonra en kısa sürede yapılır.
Satıcı, mal/hizmetin siparişinden itibaren 30 (Otuz) gün içinde teslim eder ve
bu süre içinde yazılı bildirimle ek 10 (on) günlük süre uzatım hakkını saklı
tutar. Herhangi bir nedenle mal/hizmet bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında
iptal edilir ise, satıcı mal/hizmetin teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul
edilir.
MADDE 6 - ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan
önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin
hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra mal/hizmetin
özenle korunması borcu, alıcıya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet
kullanılmamalıdır. Fatura iade edilmelidir. Mal/hizmetin tesliminden sonra
alıcıya ait kredi kartının alıcının kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde
yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile
ilgili banka veya finans kuruluşunun mal/hizmet bedelini satıcıya ödememesi
halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla mal/hizmeti 3 (Üç) gün
içinde satıcıya göndermekle yükümlüdür. Bu takdirde teslimat giderleri alıcıya
aittir.
MADDE 7 - SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERI:
Satıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin sağlam,
eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve
kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur. Sözleşme konusu
mal/hizmet, alıcıdan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden satıcı sorumlu tutulamaz.
Satıcı, cayma beyanının kendisine ulaşmasından sonra 10 (on) gün içinde
mal/hizmet bedelini, varsa kıymetli evrakı iade eder. Mal/hizmeti 20 (yirmi)
gün içinde iade alir. Haklı gerekçelerle satıcı, sözleşmedeki ifa süresi
dolmadan alıcıya eşit kalite ve fiyatta tedarik edebilir. Satıcı mal/hizmetin
ifasının imkânsızlaştığını düşünüyorsa, sözleşmenin ifa süresi dolmadan alıcıya
bildirir. Ödenen bedel ve varsa belgeler 10 (on) gün içinde iade edilir.
Garanti belgesi ile satılan mal/hizmetlerden olan veya olmayan mal/hizmetlerden
arızalı veya bozuk olan mal/hizmetler, garanti şartları içinde gerekli onarımın
yapılması için satıcıya gönderilebilir, bu takdirde teslimat giderleri satıcı
tarafından karşılanacaktır.
MADDE 8 - SÖZLEŞMEYE KONU MAL/HİZMETİN
ÖZELLİKLERİ:
Mal/hizmetin cinsi ve türü, miktarı,
marka/modeli, rengi ve tüm vergiler dâhil satış bedeli www.morwind.com.tr adlı
web sitesindeki mal/hizmet tanıtım sayfasında yer alan bilgilerde ve iş bu
sözleşmenin ayrılmaz parçası sayılan faturada belirtildiği gibidir.
MADDE 9 - MAL/HİZMETİN PEŞİN FİYATİ:
Mal/hizmetin peşin fiyatı sipariş sonu mail
atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde
mevcuttur.
MADDE 10 - VADELİ FİYAT:
Mal/hizmetin satış fiyatına yapılan vadeye göre
fiyatı sipariş sonu mail atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye
gönderilen fatura içeriğinde mevcuttur.
MADDE 11 - FAİZ:
Her yıl Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin
belirlediği faiz oranından ve her halde 0’dan fazla olamaz. Alıcı çalıştığı
bankaya karşı sorumludur.
MADDE 12 - PEŞİNAT TUTARI:
Mal/hizmetin peşinat tutarı sipariş sonu mail
atılan örnek fatura ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde
mevcuttur.
MADDE 13 - ÖDEME PLANI:
Alıcının, kredi kartı ile ve taksitle alışveriş
yapması durumunda siteden seçmiş olduğu taksit biçimi geçerlidir.
Taksitlendirme işlemlerinde, alıcı ile kart sahibi banka arasında imzalamış
bulunan sözleşmenin ilgili hükümleri geçerlidir. Kredi kartı ödeme tarihi banka
ile alıcı arasındaki sözleşme hükümlerince belirlenir. Alıcı, ayrıca bankanın
gönderdiği hesap özetinden taksit sayısını ve ödemelerini takip edebilir.
MADDE 14 - CAYMA HAKKI:
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmetin kendisine
veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren 7 (yedi) gün
içinde cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanılması için aynı süre
içinde satıcının müşteri hizmetlerine e-posta veya telefon ile bildirimde
bulunulması ve mal/hizmetin hükümleri çerçevesinde ve iş bu sözleşmenin
ayrılmaz parçası olan ve www.morwind.com.tr web sitesinde yayınlanmış olan
önbilgiler gereğince, kullanılmamış olması şarttır. Bu hakkın kullanılması
halinde, 3. kişiye veya alıcıya teslim edilen mal/hizmete ilişkin fatura
aslının iadesi zorunludur. Cayma hakkına ilişkin ihbarın ulaşmasını takip eden
7 gün içinde mal/hizmet bedeli alıcıya iade edilir ve 20 (yirmi) günlük süre
içinde mal/hizmet iade alınır. Fatura aslı gönderilmezse alıcıya KDV ve varsa
diğer yasal yükümlülükler iade edilemez. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen
mal/hizmetin teslimat bedeli ALICI tarafından karşılanır.
MADDE 15 - CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK MAL/HİZMETLER:
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan
ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler,
hijyenik mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Ayrıca, her türlü yazılım ve programlarında, Çeşitli mediaların (Dvd,Cd v.b),
bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemelerinde (toner, kartuş, şerit v.b) ile
kozmetik malzemelerinde cayma hakkının kullanılabilmesi için mal/hizmetin
ambalajının açılmamış, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları şartı
bulunmaktadır.
MADDE 16 - TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI:
Alıcı, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerinde temerrüde
düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı
sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu
durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekalet
ücretini alıcıdan talep edebilir ve her koşulda alıcının borcundan dolayı
temerrüde düşmesi halinde, alıcı, borcun gecikmeli ifasından dolayı satıcının
oluşan zarar ve ziyanını ödemeyi kabul eder.
MADDE 17 - YETKİLİ MAHKEME:
İş bu sözleşmeden kaynaklanabilecek ihtilaflarda, Sanayi ve
Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Hakem Heyetleri,
belirtilen değer üstüne Tüketici Mahkemeleri; bulunamayan yerlerde Asliye Hukuk
Mahkemeleri yetkilidir.